Τετάρτη 25 Οκτωβρίου 2023

Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα στο σχολείο μας

Η  Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα (https://codeweek.eu/) είναι μια καινοτόμα πρωτοβουλία που διαχειρίζεται από εθελοντές εκπαιδευτικούς και υποστηρίζεται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Στόχος της είναι η διοργάνωση δράσεων στα κράτη – μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ώστε να κάνει τον προγραμματισμό και τον ψηφιακό γραμματισμό προσιτό σε όλους, με διασκεδαστικό και ενδιαφέροντα τρόπο. Κάθε χρόνο διοργανώνεται τον μήνα Οκτώβριο.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναφέρει στην επίσημη ιστοσελίδα της σχετικά με την σημασία του προγραμματισμού :

«Η εκμάθηση προγραμματισμού ενισχύει τη δημιουργικότητα, διδάσκει στους ανθρώπους να συνεργάζονται πέρα από τα φυσικά και γεωγραφικά όρια αλλά και να επικοινωνούν σε μια παγκόσμια γλώσσα. Αποδεικνύει ότι τεχνολογία είναι μέρος της καθημερινότητάς μας.»

Στα πλαίσια της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κώδικα, οι μαθητές και οι μαθήτριες όλων των τάξεων του σχολείου μας ασχολήθηκαν με προγραμματιστικές δραστηριότητες, ώστε να εισαχθούν στην έννοια του προγραμματισμού και της αλγοριθμικής σκέψης. Βασικός στόχος των δραστηριοτήτων ήταν τα παιδιά να αναπτύξουν δεξιότητες υπολογιστικής σκέψης, επικοινωνίας και συνεργασίας, να καλλιεργήσουν τη δημιουργική και κριτική σκέψη μέσω της επίλυσης προβλημάτων και προκλήσεων με τη χρήση και μη του ηλεκτρονικού υπολογιστή.

Ειδικότερα, οι μαθητές των μικρότερων τάξεων (Α΄ και Β΄) συνεργάστηκαν σε ομάδες των δύο ατόμων και δημιούργησαν το πρώτο τους πρόγραμμα στη διαδικτυακή εφαρμογή «Γάτα και τυράκι» (σύνδεσμος για τη δραστηριότητα). Συγκεκριμένα, έδωσαν απλές εντολές, ώστε να δημιουργήσουν ένα πρόγραμμα για την κίνηση της γάτας με στόχο να «φάει» όλα τα τυράκια στην οθόνη.

Αντίστοιχα, οι μαθητές των μεγαλύτερων τάξεων (Γ΄ έως ΣΤ΄) ήρθαν σε πρώτη επαφή με την έννοια του αλγορίθμου, σχεδιάζοντας έναν αλγόριθμο για την κίνηση ενός ρομπότ. Αρχικά, δούλεψαν ατομικά για την αλγοριθμική επίλυση του προβλήματος «Η κίνηση ενός ρομπότ», στο φύλλο εργασίας που τους δόθηκε. Οι μαθητές κλήθηκαν να σχεδιάσουν τον αλγόριθμο για την κίνηση του ρομπότ σε μια πίστα με εμπόδια. Η δυσκολία της δραστηριότητας ήταν κλιμακωτή ανάλογα με την ηλικία των μαθητών. Τέλος, σε ομάδες των δύο προγραμμάτισαν στον υπολογιστή και έδωσαν τις κατάλληλες εντολές στη διαδικτυακή εφαρμογή με τίτλο «Κίνηση σε λαβύρινθο για συλλογή αντικειμένου» (σύνδεσμος για τη δραστηριότητα).

Με τις παραπάνω δραστηριότητες έγινε μια εισαγωγή των μαθητών στον κόσμο του προγραμματισμού. Στα μαθήματα που ακολουθούν, θα συνεχίσουμε την ενασχόληση με τον προγραμματισμό, αφού βοηθά τους μαθητές να αποκτήσουν ποικίλες δεξιότητες. Ακολουθούν φωτογραφίες από την υλοποίηση των δραστηριότατων στο εργαστήριο Πληροφορικής.








Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.