Τρίτη 13 Δεκεμβρίου 2022

3 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ - ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ

















 












3 Δεκεμβρίου – Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία

Γνωρίζω, προβληματίζομαι, κατανοώ, αποδέχομαι, σέβομαι, αγκαλιάζω!

Με αφορμή την ημέρα αυτή που καθιερώθηκε από τον ΟΗΕ ως ημέρα ευαισθητοποίησης για τα δικαιώματα και τις δυνατότητες των ατόμων με αναπηρία, πραγματοποιήθηκαν την Δευτέρα, 5 Δεκεμβρίου, δίωρα αφιερώματα ανά δύο τάξεις στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου μας. Οι μαθητές/τριες με προσαρμοσμένο υλικό ανά τάξη, παρακολούθησαν, γνώρισαν, συζήτησαν και μπήκαν στη θέση του άλλου με απλό βιωματικό τρόπο (ζωγραφική με το στόμα, βήματα με δεμένα μάτια, αφή ανάγλυφων γραμμάτων braille, τραγούδι με νοηματική)!

Την ίδια μέρα, αλλά και τις επόμενες, πραγματοποιήθηκαν ανάλογες δράσεις σε άλλα τρία διδακτικά μαθήματα (Μουσική, Εικαστικά, Φυσική Αγωγή) σε επίπεδο τάξης.

 Στο μάθημα της Μουσικής πραγματοποιήθηκαν δίωρα αφιερώματα στις τάξεις Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄ με τίτλο ΄΄Μουσική και…Μουσικοί με Αναπηρία΄΄. Σκοπός αυτών ήταν, οι μαθητές/τριες να γνωρίσουν ανθρώπους που είτε εκ γενετής, είτε αργότερα στη ζωή τους, ναι μεν απέκτησαν μια μορφή αναπηρίας, αλλά παρόλα αυτά, κατέβαλλαν αξιέπαινες προσπάθειες που στέφθηκαν με επιτυχία. Κύριο μήνυμα: ΄΄Μπορεί η Μουσική να ξεπεράσει τους περιορισμούς που θέτει το σώμα, αλλά και η κοινωνία, στα Άτομα με Αναπηρία;;;΄΄

Στο μάθημα των Εικαστικών, οι μαθητές/τριες ορισμένων τάξεων, αποτύπωσαν στις ζωγραφιές τους όλες τις λέξεις-κλειδιά (σεβασμός, αγάπη, ισότητα κτλ.) που είναι απαραίτητες για μια ισότιμη και δίκαιη κοινωνία.

Στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής, οι μαθητές/τριες κάποιων τμημάτων, μετά από μια σύντομη παρουσίαση από τους γυμναστές μας του παραολυμπιακού αθλήματος Boccia (κινητική αναπηρία), γνώρισαν με βιωματικό τρόπο το συγκεκριμένο παιχνίδι κατά τη διάρκεια μιας διδακτικής ώρας. Άλλα τμήματα βίωσαν το παραολυμπιακό άθλημα goalball (οπτική αναπηρία).

Ευχαριστούμε θερμά όλους τους/τις συντελεστές του αφιερώματος:

τον υποδιευθυντή του σχολείου και υπεύθυνο του Τμήματος Ένταξης κ. Τράκα Πασχάλη, τις εκπαιδευτικούς παράλληλης στήριξης κ. Σανάτσιου Αγγελική και κ. Ζαφειρίου Μαρία, την εκπαιδευτικό του Τμήματος Υποδοχής κ. Τοψαχαλίδου Σοφία, την εκπαιδευτικό Μουσικής κ. Κουτσουβέλη Ελευθερία, τους εκπαιδευτικούς Φυσικής Αγωγής κ. Παπαδοπούλου Σοφία και κ. Τζελέπη άγγελο και την εκπαιδευτικό Εικαστικών κ. Παπαδοπούλου Σοφία. 

Ήταν πολύτιμη και πολύ σημαντική η δράση ευασθητοποίησης.


 

Πέμπτη 8 Δεκεμβρίου 2022

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗ ΦΥΣΗ: ΒΑΖΩ ΣΤΟΧΟΥΣ, ΜΑΘΑΙΝΩ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΜΟΥ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΑΙ ΟΜΑΔΙΚΑ





























 








Παρά τις δυσμενείς καιρικές συνθήκες των προηγούμενων ημερών οι μαθητές/τριες της Δ΄, Ε΄, και ΣΤ΄ τάξης την Παρασκευή, 02 Δεκεμβρίου, πραγματοποίησαν μια εξαιρετική εκπαιδευτική επίσκεψη στο Περιβαλλοντικό Πάρκο Θέρμης. Εκεί συμμετείχαν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, που οργανώνεται από το τμήμα Ιατρικής του Α.Π.Θ με θέμα: "Εκπαίδευση στη Φύση : Βάζω στόχους, μαθαίνω από τα λάθη μου και συνεργάζομαι ομαδικά".

Οι μαθητές/τριες μέσα σ' ένα υπέροχο περιβάλλον ήρθαν σε επαφή με τη φύση, περπάτησαν, συμμετείχαν σε ομαδικά παιχνίδια, που απέβλεπαν στη σύνδεση της ομάδας, έκαναν αναρρίχηση,γνώρισαν πετρώματα (γρανίτη, μάρμαρο), ενημερώθηκαν για τη θεμιτή αντίδραση σε επαφή με μέλισσες, σκύλους και φίδια, αναγνώρισαν φωλιές ζώων (αλεπού). είδη δέντρων (βελανιδιά), ευαισθητοποιήθηκαν σχετικά με την πανίδα και τη χλωρίδα  ενός δάσους και έφαγαν υγιεινά.

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα ολοκληρώθηκε στο σχολείο μας. Την Τρίτη, 06 Δεκεμβρίου επισκέφτηκε το σχολείο  μας εκπαιδευτής του προγράμματος. Με το συντονισμό του πραγματοποιήθηκαν μια σειρά βιωματικών δράσεων αναφορικά με τις πρώτες βοήθειες και τη συμετοχή των μαθητών/τριών.

Τετάρτη 7 Δεκεμβρίου 2022

ΔΩΡΕΑ ΒΙΒΛΙΩΝ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΑΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ



 


Με ενέργειες του Συλλόγου Γονέων οι Εκδόσεις Ψυχογιός δώρισαν στη Σχολική μας Βιβλιοθήκη ένα μεγάλο αριθμό καινούργιων τίτλων.

Ευχαριστούμε, θερμά, το Σύλλογο Γονέων για την πρωτοβουλία και τις εκδόσεις Ψυχογιός για την ευγενική δωρεά. Μια δωρεά που εμπλουτίζει τη Βιβλιοθήκη μας με νέα βιβλία.

Σημειώνουμε ότι η Σχολική μας Βιβλιοθήκη είναι ενταγμένη στο Εθνικό Δίκτυο Σχολικών Βιβλιοθηκών. Συμπεριλαμβάνει μεγάλο αριθμό παιδικών βιβλίων και βιβλίων ενηλίκων. Η προσπάθεια για τον εμπλουτισμό της είναι διαρκής. Προσπάθεια, που στηρίζεται σε γονείς, εκπαιδευτικούς, σε όλους τους παράγοντες της σχολικής μας κοινότητας.

Σάββατο 3 Δεκεμβρίου 2022

3η ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ, ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ


Με τη συμμετοχή όλων των εκπαιδευτικών του σχολείου μας, η ερχόμενη εβδομάδα θα είναι αφιερωμένη σε δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία της 3ης Δεκεμβρίου.

Θα πραγματοποιηθούν ενημερωτικές συναντήσεις και παρουσιάσεις, ειδικά αφιερώματα σε μουσικούς με αναπηρία, εικαστικά δρώμενα, βιωματικές δράσεις στο πλαίσιο του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής.  και άλλες σχετικές δράσεις.

Ο στόχος μας;  Η συνειδητοποίηση και η αναγκαιότητα για:

"Ένα Σχολείο, μια Κοινωνία για Όλους - Όλοι Διαφορετικοί, Όλοι Ίσοι"

Παρασκευή 2 Δεκεμβρίου 2022

ΓΡΑΨΕ ΕΝΑ ΓΡΑΜΜΑ ΣΤΟΝ ΑΓΙΟ ΒΑΣΙΛΗ

Αγαπητοί γονείς,

1. Σήμερα, Παρασκευή, θα βρείτε στην τσάντα του παιδιού σας ένα φάκελο και ένα επιστολόχαρτο. Προορίζονται για τη δράση του σχολείου «Γράψε ένα γράμμα στον Άγιο Βασίλη». Η δράση, εκτός των  άλλων, στοχεύει και στο να δείξουμε στα παιδιά τη μαγεία της ιδιόχειρης αλληλογραφίας, που τείνει, τα τελευταία χρόνια, να εκλείψει. Κάθε παιδί, εάν βέβαια επιθυμεί, θα γράψει στο σπίτι ένα γράμμα στον Άγιο Βασίλη βάζοντας σε αυτό φαντασία, χρώμα, τις επιθυμίες και τις ευχές του. Στη συνέχεια θα εσωκλείσει το γράμμα στο φάκελο, γράφοντας επάνω σε αυτό το όνομα και τη διεύθυνσή του. Το γράμμα θα παραδώσει  στο δάσκαλο ή τη δασκάλα του. Το σχολείο θα αναλάβει να παραδώσει, κατά τμήμα, τα γράμματα στα ΕΛ.ΤΑ.  Τη νέα χρονιά, όταν ανοίξουν τα σχολεία, θα δώσουμε σε κάθε παιδί, που έλαβε μέρος, ένα φάκελο με την απάντηση του Άγιου Βασίλη. Παρακαλούμε πολύ, θα είναι καλό το γράμμα να γραφτεί αυτό το Σαββατοκύριακο και να επιστραφεί στο σχολείο Δευτέρα ή Τρίτη.

2.  Σας ενημερώνουμε, επίσης,  ότι βρίσκεται σε εξέλιξη η διάθεση των «Αστεριών της Ευχής, Make-A-Wise» και η συγκέντρωση τροφίμων για το «Χαμόγελο του Παιδιού».