Κυριακή 7 Δεκεμβρίου 2025

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ Α.Μ.Ε.Α - ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ Α΄ ΚΑΙ Β΄ ΤΑΞΗ


 













Στο πλαίσιο του σχεδιασμού των δράσεων του σχολείου μας για την Παγκόσμια Ημέρα Α.Μ.Ε.Α την Παρασκευή, 05 Δεκεμβρίου, στην Α΄1 τάξη ξεκινήσαμε την ημέρα μας ταξιδεύοντας στη «Χαμογελούπολη», την πολύχρωμη πόλη του παραμυθιού, όπου όλοι οι ήρωες είναι διαφορετικοί… αλλά όλοι σπουδαίοι. Μιλήσαμε για τον Νίκο με τις ρόδες, τη Μαρία που «ακούει με τα μάτια» και τον Πέτρο που «βλέπει με την καρδιά», μαθαίνοντας πως κάθε άνθρωπος έχει το δικό του «μαγικό» τρόπο να κάνει πράγματα.

Μέσα από το παραμύθι και τη συζήτηση τα παιδιά ανακάλυψαν τι σημαίνει αναπηρία: πως κάποιοι άνθρωποι μπορεί να χρειάζονται διαφορετικούς τρόπους για να δουν, να ακούσουν ή να κινηθούν, αλλά αυτό δεν τους εμποδίζει να δημιουργούν, να παίζουν και να συμμετέχουν.

Τα παιδιά δοκίμασαν να ζωγραφίσουν χωρίς να χρησιμοποιήσουν τα χέρια τους, κι έτσι κατάλαβαν στην πράξη ότι όλοι μπορούμε να κάνουμε «μαγικά» πράγματα, αρκεί να βρίσκουμε τον δικό μας τρόπο.

Με την Α΄2 τάξη ταξιδέψαμε επίσης στη "Χαμογελούπολη" και γνωρίσαμε τους ήρωες του παραμυθιού που αν και διαφορετικοί, αποτελούν μια «σούπερ ομάδα». Συζητήσαμε για τον σεβασμό, τη συνεργασία και το πόσο όμορφος γίνεται ο κόσμος όταν «παίζουμε όλοι μαζί», όπως έλεγε και το power point.

Αφού μιλήσαμε για το τι σημαίνει αναπηρία και πώς ο καθένας καταφέρνει τα πάντα με τον δικό του μοναδικό τρόπο, κατεβήκαμε στο γυμναστήριο. Εκεί τα παιδιά δοκίμασαν να παίξουν ποδόσφαιρο τυφλών, χρησιμοποιώντας ειδική μπάλα με ήχο και μαθαίνοντας να προσανατολίζονται χωρίς να βλέπουν.

Στη Β΄1 τάξη η ημέρα ξεκίνησε με το παραμύθι της "Χαμογελούπολης", όπου τα παιδιά γνώρισαν ήρωες που «ακούνε αλλιώς», «βλέπουν με την καρδιά» ή κινούνται με τον δικό τους τρόπο. Μέσα από τις ιστορίες και τις εικόνες του power point συζητήσαμε πως η διαφορετικότητα δεν μας χωρίζει, αντίθετα, μας δίνει ευκαιρίες να μάθουμε ο ένας από τον άλλον.

Στη συνέχεια γνωρίσαμε τη γραφή των τυφλών και μιλήσαμε για το πώς η αφή μπορεί να γίνει «μάτια». Τα παιδιά εξασκήθηκαν και στη νοηματική γλώσσα και έπαιξαν ένα ομαδικό παιχνίδι προσανατολισμού: ένα παιδί περνούσε εμπόδια βλέποντας μόνο τις οδηγίες που του έδινε ο συμμαθητής του στη νοηματική.

Για να βιώσουν ακόμη πιο έντονα ότι ο καθένας μπορεί να εκφραστεί με τον δικό του τρόπο, τα παιδιά δοκίμασαν να ζωγραφίσουν με το στόμα. Ήταν μια εμπειρία που τους βοήθησε να συνειδητοποιήσουν πως η φαντασία, η επιμονή και η προσαρμογή μπορούν να κάνουν κάθε δυσκολία… ευκαιρία για δημιουργία.

Με τη Β΄2 τάξη μιλήσαμε για την έννοια της αναπηρίας και πάλι μέσα από το παραμύθι της "Χαμογελούπολης", όπου οι ήρωες, όπως και τα παιδιά, έχουν το δικό τους ξεχωριστό ταλέντο. Συζητήσαμε για τη σημασία της κατανόησης, της αποδοχής και του να βλέπουμε πέρα από τις δυσκολίες, να βλέπουμε τη δύναμη του καθενός.

Τα παιδιά γνώρισαν επίσης τη γραφή των τυφλών και εντυπωσιάστηκαν με το πώς τα «ανάγλυφα γράμματα» μπορούν να κρύβουν ολόκληρες ιστορίες. Στη συνέχεια συμμετείχαν σε βιωματικές δραστηριότητες με κλειστά μάτια, αναζητώντας αντικείμενα μέσω της αφής. 

Η ημέρα ολοκληρώθηκε με ζωγραφική με το στόμα, μια δημιουργική εμπειρία που βοήθησε τα παιδιά να συνειδητοποιήσουν πως όταν προσπαθούμε, μπορούμε να κάνουμε «μαγικά πράγματα».

Καρακώστα Αθανασσια, ειδική παιδαγωγός

Παύλου Παύλος, ειδικός παιδαγωγός.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.